Sunday, December 18, 2005

In een groen, groen, groen, groen....


Deze muts is meer een soort hoedje geworden. (ik zie eruit als 'the Joker' op deze foto... eng hé?!)

Dat heb je met probeersels, je weet nooit precies wat het wordt. Ik denk dat het komt omdat ik met ongeveer 80 steken om de 10 één geminderd heb ipv om de 14 ofzo. Zo krijg je bovenop meer ribbels die de bolling minder glad maken (denk ik...).

Ik heb de mutshoed voor een ex-collega gemaakt, als afscheidskado. De muts is klaar, dus ik moet snel afspreken om een bakkie met haar te doen zodat ik haar blik kan zien als ze hem krijgt. Dit hoedmutsje is niet mislukt, maar je moet het wel leuk vinden, het is wel een aandachtvrager. Laten we hopen dat de ontvangster het wat vindt, anders neem ik hem zo terug, ik vind hem leuk én hij is lekker warm. (en ik hou wel van aandacht...)

Tot nu toe heb ik nog niet veel dingen gemaakt die mislukt zijn. Eén sjaaltje, van restjes wol, maar die bleek een vriendin juist heel mooi te vinden...
Eén muts die te groot was geworden, daar heb ik elastiek in de rand genaaid zodat het een soort baret leek. Een vriend die langsdropte zette hem op, vond hem tof, en mocht hem van mij ophouden. Mijn misluksels zijn een soort asielbreisels; niet helemaal ideaal, maar prima als het juiste baasje langskomt...

No comments: